Svima nam je poznato da je LinkedIn društvena mreža namenjena umrežavanju i stvaranju konekcija u poslovnom svetu. Među savetima prilikom traženja posla uvek će se naći i onaj da treba da otvorimo nalog na LinkedIn-u i uredimo svoj profil.
No, koliko god ova mreža bila korisna i puna neverovatnih prilika, postoji jedna koja često ostaje u senci kada su poslovne prilike u pitanju. Ne, nije Fejsbuk. U pitanju je Instagram. Proslavio se kao mreža za umetničke duše, vremenom postao idealno mesto za razvoj onlajn biznisa, ali u poslednje vreme nudi sve više mogućnosti. Pre svega, Instagram može biti produžetak našeg CV-ja. Poslovni svet, ukoliko smo kreativci i stvaraoci, ne mora nužno da zahteva od nas ozbiljnost i formalnost. Profesionalnost, svakako, da, ali ukoliko poslovne prilike tražimo na internetu, možemo da dozvolimo sebi da pokažemo svetu ko smo u stvari. Dizajneri će se potruditi da svoj stil predstave vizuelno na profilu. Pisac može (mada ne treba) da u drugi plan stavi vizuelni identitet, ali zato ima dovoljno prostora ispod fotografija za sve reči koje treba da stignu do klijenata.
Mnoga zanimanja koja do skoro nisu bila toliko prisutna na internetu postaju vidljiva. Svakodnevno niču knjigovodstveni, advokatski, ali i profili sudskih tumača, prevodilaca, kao i IT-jevaca. Ljudi su uvideli prednosti ove platforme i, iako je i dalje mahom koriste radi zabave, mnogo profesionalaca je pokrenulo Instagram stranice sa ciljem da svetu pošalju sliku o sebi – sliku kakvu možda ne mogu da stvore na drugim mrežama. Što se pravila tiče – mi ih diktiramo.
Osim kreiranja portfolija, Instagram otvara mogućnost da upoznamo ljude koji nas prate i cene naš rad, ali i da se povežemo sa profilima koji za nas predstavljaju uzore u poslovnom svetu. Iako zvuči kao umrežavanje na LinkedIn-u, LinkedIn već na samom početku gaji drugačiji odnos prema kontaktima. Na toj mreži u pitanju su konekcije, što je sjajno – profesionalno i dodatno stimuliše, ali Instagram pruža mogućnost da gradimo brend i poznanstva koja vrlo lako mogu da prerastu u mnogo dublje i kvalitetne odnose, jer brzo možemo da spoznamo vrednosti koje određena osoba gaji i povežemo se ukoliko ih delimo.
Ne treba da odbacimo mogućnosti koje pružaju mreže koje su nam dostupne. LinkedIn je fenomenalno mesto! No, treba da počnemo da Instagramu prilazimo bez otklona kojeg ova platforma, čini se, ne može da se oslobodi. Ili makar nije uspevala da ga se oslobodi do skoro. Ukoliko spoznamo vrednosti Instagrama i počnemo da gradimo svoj portfolio već danas, već sutra ga možemo koristiti kao dodatak radnoj biografiji.
———————————————————————————————————————————————
Autor: Ivana Matić
Tokom i nakon studija hispanistike, oprobala se u nekoliko poslova koji nisu nužno podrazumevali znanje španskog jezika, da bi svoje mesto našla u startup kompaniji u kojoj ima priliku da radi na španskom jeziku i da prevodi sve što joj dođe pod ruku. Na fakultetu se zaljubila u Latinsku Ameriku, a tu ljubav je negovala i kao član Društva hispanista Srbije, gde je imala priliku da učestvuje u organizaciji Međunarodne letnje škole latinoameričkih studija 2019, 2020. i 2021. godine. U okviru Društva 2021. godine vodi podkast pod nazivom Hispanizacija. Po diplomiranju otvara instagram stranicu Prevodrom i počinje da istražuje nepregledne mogućnosti koje ta društvena mreža nudi. Zanimaju je frilensing, IT i prevođenje u oblasti IT sektora.