Instagram smo u prethodnom tekstu predstavili kao platformu idealnu za kreiranje portfolija. Danas razmišljamo o tome šta možemo da uradimo kako bismo unapredili svoje poslovanje i proširili ga na ovu društvenu mrežu.
Vreme u kojem živimo poručuje nam da možemo sve što želimo, ali da, u isto vreme, ne moramo da sledimo ništa od onoga što nam se svakodnevno plasira na internetu. Tako, ukoliko radimo na internetu, možemo da se oslonimo na fenomenalna pomoćna sredstva objedinjena pod nazivom ,,društvene mreže”, ali to je i dalje na dobrovoljnoj osnovi. Posao može da nastavi da cveta uprkos našem odsustvu sa ovih prostora bez granica – i to je sjajno! U tome se ogleda lepota današnjeg vremena.
POSLOVNI INSTAGRAM PROFIL – DA ILI NE?
Ukoliko pak odlučimo da želimo da budemo prisutni na Instagramu, trebalo bi da budemo svesni da se vođenje privatnog i poslovnog profila i te kako razlikuju. Odluka da se pokrene poslovni profil sa sobom nosi i određena pravila. Prvi savet je uvek prebacivanje na biznis profil. Šta to tačno znači? Znači da ćete moći da pratite statistiku, da interagujete sa publikom i pratite reakcije na sadržaj koji delite. Ovo je odlična alatka, jer kroz poslovni profil imate uvid u to koliko ljudi je podelilo vašu objavu, koliko ljudi se zadržalo na priči koju ste objavili, a koliko njih je odlučilo da ih ona ne zanima. Ovo pomaže pri kreiranju narednih objava, ali i pri sticanju uvida u to kako naša ciljna grupa odgovara na ono što joj nudimo.

Kako su Instagram reels snimci stekli veliku popularnost među ljudima gotovo svih starosnih dobi, verovatno ćete u nekom trenutku poželeti da se i na takav način oglašavate. Ono što je nedostatak u ovom slučaju svakako je činjenica da prelaskom na poslovni profil gubite mogućnost da koristite sve audio snimke. Dobro ste pročitali. Postoji ograničenje na ovom polju i možda nećete moći da iskoristite baš onu pesmu koju želite i koja se uklapa u priču koju želite da podelite, ali vrlo je verovatno da ćete uspeti da pronađete neku zamenu. Ako Vam je ovo važan aspekt, možda poslovni profil nije idealno rešenje za vas.
INTERAKCIJA SA LJUDIMA JE PRESUDNA
Ovo je možda najlepša strana vođenja poslovnog profila na Instagramu. Više nego na Fejsbuku ili putem bloga, Instagram vas jednostavno upućuje na ljude koji vas prate i navodi vas da komunicirate sa njima. Blog svodi tu mogućnost na minimum i interakcija prestaje da bude prioritet. Fejsbuk pak pruža opciju komentarisanja objava, ali Fejsbuk je mreža koja prvenstveno služi povezivanju sa prijateljima, dok je Instagram platforma za plasiranje proizvoda i usluga i vezivanje komunikacije upravo za taj sadržaj koji nudite. Samim tim, logično, Instagram predstavlja odlično mesto za brzo povezivanje sa potencijalnim klijentima i kupcima.
Sa druge strane, to međusobno delovanje ne mora nužno da se vezuje za uslugu ili proizvod. Može da se ostvaruje kako bi se publika zadržala na profilu, mada ovaj aspekt umnogome zavisi od prirode vašeg posla. Interakcija sa pratiocima treba da bude rezultat prisustva na mreži, i ovo znači da je, ukoliko ste na dobrom putu, jednostavno neizbežna.

O načinu na koji ćete da interagujete sa ljudima odlučujete samo vi. Ukoliko odlučite da ne želite da se povezujete sa ljudima koji se zanimaju za vaš proizvod ili za uslugu koju nudite, budite spremni da ugasite profil, jer je Instagram upravo toj komunikaciji (brzoj i jednostavnoj, neposrednoj komunikaciji) i namenjen.
PLAN NASTUPA NA INSTAGRAMU
Jednom kada odlučite da proširite svoj posao i na ovu mrežu, odredite plan, strategiju koju ćete koristiti. Plan nastupa prethodi stvaranju poslovnog identiteta na Instagramu i on će se verovatno donekle razlikovati od onog koji ste izgradili na LinkedIn-u ili koji negujete na frilens platformama, jer je ovo potpuno drugačija mreža, usmerena na vizualno i mreža koja Vam poručuje da imate nekoliko sekundi da zainteresujete ljude za ono što radite. Deluje teško i pitate se zašto biste se borili za trenutak pažnje kada već imate izgrađen biznis? Dajte jednu šansu Instagramu i, verujte na reč, neće vas izneveriti. Vrlo brzo ćete uvideti da je u pitanju jedna razigrana i dinamična sredina koja će vas oduševiti. 🙂
………………………………………………………………………………………………………………………………..
Autor: Ivana Matić
Tokom i nakon studija hispanistike, oprobala se u nekoliko poslova koji nisu nužno podrazumevali znanje španskog jezika, da bi svoje mesto našla u startup kompaniji u kojoj ima priliku da radi na španskom jeziku i da prevodi sve što joj dođe pod ruku. Na fakultetu se zaljubila u Latinsku Ameriku, a tu ljubav je negovala i kao član Društva hispanista Srbije, gde je imala priliku da učestvuje u organizaciji Međunarodne letnje škole latinoameričkih studija 2019, 2020. i 2021. godine. U okviru Društva 2021. godine vodi podkast pod nazivom Hispanizacija. Po diplomiranju otvara instagram stranicu Prevodrom i počinje da istražuje nepregledne mogućnosti koje ta društvena mreža nudi. Zanimaju je frilensing, IT i prevođenje u oblasti IT sektora.