Značaj onlajn prisustva za frilensere

-

Internet je preplavljen razlozima da mali biznisi i velike kompanije pređu na društvene mreže, ali gotovo se nigde ne govori o važnosti prisustva frilensera na Instagramu i ostalim platformama. Iako na prvi pogled deluje kao ne tako važno pitanje, ipak sa razlogom čitav jedan tekst posvećujemo upravo tome. Fokus je na Instagramu, ali se bez problema može primeniti i na Fejsbuk.

Dvadeset prvi vek je i pitanje koje se postavlja nije da li da pređete i na društvene mreže, već zašto tačno to treba da uradite. Šta vi time dobijate? Ako i dalje odbijate da verujete ili razumete da internet prisustvo u današnje vreme pravi ogromnu razliku, ovaj tekst verovatno nećete čitati. Budući da ga čitate, svesni ste toga, samo vam je potreban vetar u leđa. I poneki argument u prilog toj tezi.

Dakle, šta vi dobijate ako odlučite da poslujete i na Instagramu? Recimo da ste neko ko godinama radi na internetu. Profesionalno ste se razvili u određenoj oblasti, imate stalne klijente i mnogo stečenog znanja. Poprilično ste zadovoljni poslom koji obavljate, a klijenti su zadovoljni saradnjom sa vama. Zašto biste išta menjali?

U suštini, vi i ne morate da menjate svoj pristup i okruženje. Međutim, ako svoje poslovanje makar malo proširite i Instagram počnete da koristite kao dodatak, on će biti upravo to – savršeni začin za koji niste ni znali da vam je potreban. Može i bez njega, naravno, ali tu je ako želite bolji ukus. 

1. Povećaće se broj mogućih klijenata

Premda vam to možda u ovom trenutku nije potrebno, važno je da budete svesni svih mogućnosti. Ako ste na instagramu, ljudi će vam se javljati. To je neizbežno, jer dnevno naiđemo na desetine novih i zanimljivih profila. Budući da imate priliku da svoje vrednosti delite putem ove platforme, pisaće vam oni koji veruju da neguju iste ili slične vrednosti kao vi. Ne morate, kao i obično, sve da prihvatite, ali budite otvoreni za saradnju. Ako se ona ne ostvari odmah, ostvariće se u nekom drugom trenutku. Instagram ne ostavlja utisak mreže na kojoj klijenti pronalaze stručnjake i kontaktiraju ih, ali Instagram je od svega uzeo po malo, pa tako i od LinkedIn-a. 

2. Doći ćete do ljudi do kojih inače ne biste lako stigli

Ovo je možda i najvažnije. Možete da ispričate priču o svojim počecima, o pronalaženju prvih klijenata, o izazovima i poteškoćama, o lepim stranama posla kojim se bavite. Na kraju krajeva – priču o sebi. Ljudi to vole, a povezaćete se sa mnogima koji ni na koji drugi način ne bi došli do vas, sa mnogima koje inače ne biste upoznali i sa ljudima koji za vas ne bi znali da nije Instagrama. 

3. Inspirisaćete nekoga da započne svoju frilens priču

Ovim se nadovezujemo na prethodni argument. Kada dođete do ljudi koji nisu nužno vaši klijenti, stižete i do mladih kolega. Razmislite koliko bi vama značilo da ste, kada ste počinjali, imali nekoga čiji biste primer mogli da sledite. Nekoga ko bi vam nagovestio šta je to što vas čeka. Nekoga sa iskustvom ko bi mogao da vam kaže da je moguće i da treba da pokušate. Bez obzira na to što nema direktan uticaj na vaše poslovanje i što je potpuno altruističan potez, ono što vi dobijate time je neprocenjivo. To je, na neki način, gorivo za vas. Ako znate da činite da neko poveruje da nešto može da uradi jer prati vas, dostigli ste krajnji cilj. Nemerljivo.

4. Povećaćete svest o struci

Uzećemo primer frilens prevodilaca. Znamo da mnogo ljudi prevodi preko platformi za frilensere, ali gde su oni? Pritom, ne govorimo o renomiranim književnim prevodiocima koje i možete sresti na tribinama, okupljanjima, sajmovima i promocijama, već o specijalizovanim i stručnim prevodiocima, ljudima koji imaju svoje klijente, a možda čak i nemaju Instagram. Ili imaju privatne profile gde sadržaj sa razlogom žele da zadrže za sebe. I to je u redu. Ali uzmimo sada primer mlade osobe koja studira jezik i književnost i želi da prevodi kao frilenser. Može da se informiše o svemu potrebnom na internetu i da se ubrzo upusti u avanturu. Međutim, vratimo se za trenutak na prethodnu tezu. Osoba bez iskustva može imati pogrešnu sliku o frilensingu i pogrešna uverenja, te vrlo lako odustati čim naiđe na prvu i najmanju prepreku. Oni uporni će nastaviti, ali suština je ta da su nam potrebna iskustva drugih i to ne samo kako bismo bili spremni na prepreke, već i zato što ta iskustva ljudi iz naše neposredne okoline, našeg grada ili naše zemlje, utiču na širenje i podizanje svesti o određenim strukama. Čak i da zanemarite prethodne stavke, ako otvorite nalog na Instagramu sa ciljem da promovišete posao frilens prevodioca, biće to i više nego dovoljno. Ovo, naravno, važi za sve koji rade na internetu, ne samo za prevodioce. Na kraju krajeva, ne mora sve nužno da se svodi na pronalaženje novih klijenata, mada i ovakav vid prisustva može uroditi plodom.

5. Istaći ćete se

I to ne samo zato što mali broj frilensera posluje i na Instagramu (i možda zarađuje od Instagrama), već zato što ne postoji način da ne budete originalni. Instagram budi kreativnost, a vi imate puno priča koje neispričane čekaju da ugledaju svetlost ove platforme. U svakom slučaju, vaša priča je jedinstvena, samo treba da je podelite.

Biznisi pričaju o svojim brendovima, a vi možete i imate puno pravo da pišete o sebi. Koristite Instagram da potencijalne klijente zainteresujete za svoj portfolio ili sajt ako ga imate, a usput ćete nekoga navesti da razmišlja o mogućnosti o kojoj nije ni slutio. Istina, mnogi će biti tu samo kao publika i samo deliti vaš sadržaj, ali setite se da i najmanji zamah krilima leptira dovodi do velikih kosmičkih promena.


Autor: Ivana Matić

Tokom i nakon studija hispanistike, oprobala se u nekoliko poslova koji nisu nužno podrazumevali znanje španskog jezika, da bi svoje mesto našla u startup kompaniji u kojoj ima priliku da radi na španskom jeziku i da prevodi sve što joj dođe pod ruku. Na fakultetu se zaljubila u Latinsku Ameriku, a tu ljubav je negovala i kao član Društva hispanista Srbije, gde je imala priliku da učestvuje u organizaciji Međunarodne letnje škole latinoameričkih studija 2019, 2020. i 2021. godine. U okviru Društva 2021. godine vodi podkast pod nazivom Hispanizacija. Po diplomiranju otvara instagram stranicu Prevodrom i počinje da istražuje nepregledne mogućnosti koje ta društvena mreža nudi. Zanimaju je frilensing, IT i prevođenje u oblasti IT sektora.

Podeli

Poslednje vesti