
Da li ste se, kada ste shvatili koje sve poslove kao frilenser obavljate (ili treba da obavljate) na društvenim mrežama, osetili kao Riska iz serije Srećni ljudi?
Ako se ovako osećate, ne brinite, niste sami.
I ne brinite, ima još.
Jedna od uloga koje su vam dodeljene kada ste frilenser na društvenim mrežama jeste pisanje sadržaja. A kada kažemo: pisanje sadržaja, ne mislimo samo na pisanje za blog. Mislimo i na sav pisani sadržaj koji se nalazi (ili treba da se nalazi) na vašoj Instagram stranici, LinkedIn profilu, Fejsbuku ili TikTok-u.
E sada, ukoliko ne angažujete nekoga da kreira pisani sadržaj za vašu stranicu i vaš blog, svi aspekti pozicije pisca sadržaja postaju vaša zaduženja.
Dobra vest u svemu tome je da sami određujete koliko ćete blog postova, a koliko Instagram objava i priča dnevno, nedeljno i mesečno da objavljujete.
Za razliku od kopirajtera, a o tome smo pisali u jednom od prethodnih članaka, koji piše prodajne tekstove, pisac sadržaja, ili kontent pisac, zadužen je za nešto suptilniji pristup prodaji. Međutim, kada objašnjavamo razliku između kopirajtera i pisca sadržaja nekome ko nije u svetu digitala, često umemo da kažemo kako se razlika ogleda u tome što pisac sadržaja ne piše kako bi nužno prodao.
A istina je uvek malo drugačija, jer su u pitanju nijanse. To je odlično objašnjenje za početak, ali ako malo dublje zađemo u ove spisateljske vode, biće nam jasno da pisac sadržaja ima samo malo dužu putanju do istog cilja.
Do ovog zaključka nas dovodi i činjenica da, kada odlučite da pišete za svoj blog, vi nećete pisati o temama irelevantnim za vaše Instagram poslovanje. Zar ne? Kao filenseru koji prodaje svoje usluge na Instagramu, biće vam važno da izgradite poverenje kod svoje publike kako bi se neki od njih jednog dana odlučili da od vas te usluge i kupe. Recimo da ste prevodilac koji vodi stranicu posvećenu prevođenju. Odlučili ste da započnete blog i uvežete ga sa tom stranicom. Gotovo sam sigurna da će i blog biti o prevođenju, a ne o nekom vašem hobiju. To ne bi imalo smisla, zar ne?
Dakle, bilo da želite da steknete reputaciju i u budućnosti privučete potencijalne klijente ili jednostavno želite da napravite brend, pa jednog dana to posluži kao temelj za kurseve prevođenja (različite ciljne grupe, ali u oba slučaja neko od vas treba nešto da kupi), pisani sadržaj je vaš veliki saveznik! Sav pisani sadržaj koji budete objavljivali u vidu članaka na blogu ili objava ispod fotografija biće vaši posredni prodajni tekstovi. U datom trenutku ih ne pišete kako biste prodali uslugu, ali popločavate put ka tom cilju i gradite.
Gledajte na to kao na dodatnu vrednost. Razmišljajte o korisničkom iskustvu.
Sve je to sjajno, ali ja nemam dara za pisanje. Šta da radim?
Dobro, kao frilenser koji prodaje uslugu koja nema veze sa pisanjem možda niste od malih nogu proglašeni veštim kada su reči u pitanju, ali talenat je odavno prestao da bude odlučujući faktor i u današnje vreme predstavlja odličnu polaznu tačku, ali daleko od toga da ne možete da pišete sadržaj ako ste, recimo, frilens fotograf.
Sve je u vežbi, a vi najbolje poznajete svoju profesiju. Dodajte na to svestranost i radoznalost i eto razloga da počnete da pišete na teme iz oblasti kojom se bavite. Razmislite o tome šta biste vi kao neko ko razmišlja da počne da se bavi fotografijom želeli da naučite, šta je to što biste voleli da vam je neko ranije rekao, šta je to u čemu ljudi često greše iako veruju da poznaju vašu profesiju i, najzad, kakav bi sadržaj vas kao mogućeg klijenta naveo na onaj krajnji korak, a to je odluka da kupite uslugu.
Potrebno je da izgradite poverenje, a ne da budete vrhunski pisac sadržaja, jer da ste vrhunski pisac, ne biste se bavili fotografijom.
S tim u vezi, ako želite vrhunski sadržaj na svojoj stranici i na svom blogu, možda je ipak bolje da angažujete nekog pisca koji će vam u toj misiji pomoći. I to je sasvim u redu.
Jer, ne, ne morate da budete i čistačica i spremačica i klozetarka i domaćica svoje stranice i svog sajta. 🙂
Ako želite – možete, i u tome je lepota vremena u kojem živimo, a mi vas uveravamo da zaista možete sve kada odlučite da svoje frilens poslovanje proširite i prebacite na Instagram i blog. Nije u pravu onaj ko vas je uverio u suprotno.
Ukoliko vam pak na tom putu zatreba pomoć, pišite nam. Možda možemo da budemo vaša spremačica ako ne stižete sve sami. Uostalom, frilens zajednica je tu da pomogne.
Autor: Ivana Matić